Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Adresowane głównie do tych dzieci, które mają problem z zaburzeniami: zachowania (nadpobudliwość, agresywność, wycofanie); emocjonalnymi (lęki, niepewność siebie) lub mają zdiagnozowane ADHD bądź zespół Aspergera.
GDZIE:
Zajęcia prowadzone są we Wrocławiu
- w Przedszkolu nr 41 im. Jana Pawła II przy ul. Dobrej 16
- we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego przy pl. Dominikańskim 6
UCZESTNICY ZAJĘĆ:
Na zajęcia socjoterapeutyczne uczęszczają dzieci, które mają zdiagnozowane zaburzenia w zachowaniach typu nadpobudliwość ruchowa, agresja, zahamowania, niska samoocena, nieśmiałość, strach przed relacjami z rówieśnikami (autyzm).
Zajęcia socjoterapeutyczne mają za zadanie wspomagać dzieci w rozwoju i przyjmowaniu, rozumieniu rzeczywistości przez realizację celów rozwojowych, edukacyjnych terapeutycznych.
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci polegają na tym, że biorą one udział w sytuacjach społecznych, podczas których uczą się właściwych zachowań. Te zachowania powodują odreagowanie napięć emocjonalnych i ułatwiają przyswajanie umiejętności społecznie akceptowanych.
Socjotrapeuta wykorzystuje do tej pracy cele:
- terapeutyczne
– stworzenie dzieciom możliwości konstruktywnego odreagowania napięć emocjonalnych - edukacyjne
– przekazanie uczestnikom wiedzy o przejawianych przez nich problemach i trudnościach, co pozwoli im lepiej zrozumieć siebie (swoje emocje, reakcje, zachowania) - edukacyjno–rozwojowy
– wyposażenie dzieci w umiejętności społeczne, przydatne w radzeniu sobie z problemami (np. opanowywanie stresu, rozwiązywanie konfliktów, odreagowywanie napięć).
CELE SZCZEGÓŁOWE ZAJĘĆ:
- poznanie i uświadomienie sobie przez dzieci własnych zalet, mocnych stron
- zaspokojenie przez dzieci potrzeby uznania poprzez poczucie się ważnym, szanowanym, docenianym przez innych
- budowanie u dzieci poczucia pewności siebie, własnej wartości, pozytywnej samooceny, szacunku do siebie
- kształtowanie u dzieci umiejętności nawiązywania kontaktów interpersonalnych
- trenowanie przez dzieci otwartego wyrażania swoich myśli, przeżyć w relacjach z innymi, na forum grupy
- wypróbowanie przez dzieci nowych zachowań w bezpiecznym środowisku
- trening umiejętności komunikacyjnych, porozumiewania się (aktywne słuchanie, dawanie i odbieranie wsparcia, rozwiązywanie konfliktów)
SPODZIEWANE EFEKTY:
- dzieci doświadczą uczucia ulgi i odprężenia, odczują spadek poziomu stresu
- dzieci poznają sposoby odreagowywania napięcia emocjonalnego i fizycznego
- zdobędą umiejętność rozpoznawania, nazywania i wyrażania własnych emocji
Możesz nam pomóc w realizacji programu, wpłacając dowolną kwotę na konto naszej Fundacji. Twoje pieniądze zostaną przeznaczone wyłącznie na zakup niezbędnych materiałów dydaktycznych potrzebnych do prowadzenia zajęć. Za każdą wpłaconą złotówkę serdecznie dziękujemy.